OCTUBRE AL SAC, I BEN LLIGAT!

Ja tenim l'octubre al sac, i ben lligat!

Mica en mica han anat desapareixen els plors a l'estona d'entrar a la classe dels Picarols. Ara només sentim el plor  de tant en tant algú que no ha començat bé el dia, o que té certa dificultat per separar-se de la seva família, però tothom sembla haver entès que l'escola és un lloc segur on les mestres estan per ajudar-nos i consolar-nos.

Aquest més hem viscut moltes estones i descobertes tots i totes plegades:
  • Hem celebrat un parell d'aniversaris; el de la Valeria i el de la Leyre.
                                             

  • També hem començat les nostres sessions de biblioteca, de moment els dijous al matí. Hem explicat els contes que la Teka i la Marta ens han preparat dins el bagul, i la Teka ens ha regalat un parell de maletes viatgeres que cada setmana un parell de persones de la classe s'enduran a casa per tal de poder compartir estones de lectura amb la seva família.
 
  • El Follet Picarol també ens ha obsequiat amb propostes engrescadores com ara unes aquarel·les, un parell de jocs de taula amb daus ("Salta conill"  i "Cursa de cotxes") o una proposta a partir del conte d'Hervé Tullet "Un llibre" amb la que hem descobert la taula de llum.

  • La Tardor ha començat a deixar-se veure a l'escola: la fresca fa que haguem de posar-nos la jaqueta per sortir al pati o que ja puguem posar-nos la bata per pintar o per menjar. I també hem pogut notar que ha arribat al pati de l'escola on ja comencen a caure algunes fulles dels arbres després de tornar-se grogues o marrons, com la cançó de La Tardor que tan ens agrada i que ens ha inspirat a fer una proposta de pintura amb esponja i també a omplir de boletes de paper de seda unes quantes branques que, entre altres tresors, vam recollir un dia del pati.
  • I, abans no ens arribés una carta de la castanyera anunciant-nos la seva visita i convidant-nos a fer panellets, també vam tenir l'ocasió de preparar unes magdalenes de iogurt i xocolata (després de descartar la proposta que alguns van fer de comprar-los "xuxes") per obsequiar a les famílies el dia de la reunió pedagògica. Per fer-les vam tastar i conèixer la  història de cadascun dels seus ingredients i també vam poder experimentar com pot ajudar-nos un robot de cuina.
 

 

I que bocabadades que varen quedar les famílies quan, al final de la reunió, van veure la nostra safata de magdalenes!
  • La carta de la castanyera anunciant la seva arribada ens va emocionar molt!                
    • Vam fer una recerca de la recepta dels panellets i les mestres ens vam comprometre a portar tots els ingredients i estris que necessitàvem (excloent l'ou per tal que una companya d'una altra classe que té al·lèrgia a l'ou també en pogués menjar).
    • Dilluns a primera hora del matí vam barrejar entre tots i totes (amb les mans ben netes) tots els ingredients fins que van quedar dues grans "boles" de massa de panellet. Les vam deixar reposar i, després vam anar entrant en petits grups a la classe per fer cadascú quatre boletes fent servir la fórmula màgica "Tico-tico-tico-tet, ja tenim el panellet!". Com que ens havien sobrat "llavors de xocolata" de les magdalenes, vam decidir que enmig de cada boleta n'hi posaríem una.
 
    • Després les vam dur a coure a la cuina on la Núria i la Raquel es cuidarien de posar-los al forn.
    • A la tarda ja teníem els panellets torradets i aleshores tocava repartir-los a la classe d'Estornells i Gegants amb qui havíem acordat fer un intercanvi.
    • L'endemà cadascú va posar dins una paperina amb el seu nom un panellet dels que havíem fet nosaltres, un dels dels Estornells i un dels de la classe de Gegants i Gegantes.
    • Els nens i nenes de Gegants i Gegantes ens van venir a dir que els agradaria molt poder acompanyar-nos donant-los la mà i aleshores vam fer les parelles que, a la tarda, aniríem fins al Parc de la Torre d'Enveja, on ens havia convocat la castanyera.
    • A la tarda vam enfilar cap al parc on vam trobar la castanyera adormida en un banc (venia de molt lluny i estava cansada), la vam convidar a venir a l'escola i, un cop allà, després de cantar-li algunes cançons que havíem preparat expressament, ens va convidar a castanyes i també vam tastar els nostres panellets.
 
  • A banda de la Castanyada, la tardor també ha arribat a la classe de la mà de famílies i mestres quan la Valeria va portar un bolet que havia trobat al bosc, o el Teo tot de coses que havia trobat en un bosc d'alzines (aglans, fulles, escorça...) a més d'una papallona que havien trobat morta en una cortina que ens va permetre poder parlar amb naturalitat de la mort dels animals i de les persones (d'alguna mascota i també d'algun avi o àvia), un tema que vam connectar amb la festa de Tots Sants. La Rosa també ens va regalar una carabassa que vam disseccionar i que aquest dies estem observant i manipulant.
Enfilem el novembre amb il·lusió i sense conèixer gaire quines sorpreses ens durà!


* Aquestes imatges només són una petita mostra, recordeu que al Drive en podeu trobar moltes més !

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PRIMERS DIES A LA CLASSE DE PICAROLS!

MÉS DESCOBERTES!